čtvrtek 20. října 2016

Humbuk na Humbooku #1

Ano, ani já jsem si nemohla nechat ujít první ročník festivalu young adult knih. Ačkoli věkově mírně přesahuji cílovou skupinu, musím zkonstatovat, že jsem nebyla výjimkou (matky doprovázející své dcery se nepočítají). Dovnitř jsem se vetřela zadarmo, a to nikoli díky blogerskému pozvání (mé kvality zatím nebyly oficiálně odhaleny), nýbrž opět díky svému zaměstnavateli.

Oblíbený knižní klub Fresh Books, který občas propaguji (a jehož další setkání se uskuteční už příští týden), totiž získal oficiální pozvání od pořadatelů, takže bylo jen otázkou oslovení správných osob, aby mě na tuto událost zapsaly (díky, Mílo). A protože jednou z hlavních hvězd festivalu byla Ruta Sepetys, nemohlo být improvizované setkání klubu na Humbooku o ničem jiném, než její poslední knize Sůl moře (dobře, ještě mohlo být o Eragonovi, jednorožcích nebo Projektu Alfa).

O dárku pro prvních padesát účastníků jsem nevěděla, proto jsem dovnitř nespěchala. I tak můj postup zbrzdila fronta, která naštěstí rychle postupovala. Hned po vstupu do budovy byli čekající obklopeni nabídkami na vyzkoušení hry Pukec a pro uživatele Instagramu tu byla mašinka na tisk fotografií. Zvláštní, slečna s letáčky Instagrafu mě zjevně neuznala za dostatečně cílovou pro tento typ služby, takže se věnovala lidem přede mnou ve frontě a pak hned těm za mnou. To ale ještě netušila, že se stanu jejich možná nejvěrnějším uživatelem!

Dárkovou tašku jsem nedostala. Vlastně jsem to ani nečekala, vzhledem k ceně, kterou jsem "zaplatila" za vstupenku, a ani mě to nemrzelo. Koupit si VIP lístek však mělo opravdu smysl, protože za 350,- Kč dostali návštěvníci plátěnou tašku se dvěma novinkovými knihami (obě jsem si už koupila), diářem vkrásných modrých deskách (pro uživatele cloudových služeb spíš milá vzpomínka), jedním číslem časopisu Pevnost a spoustou dalších drobností.

Můj oblíbený obchod eReading.cz si dělal reklamu kupónem na trojici e-knih zdarma. Balíček sestával z jedné, kterou už mám (Rudá jako rubín) a dvou, o které nemám zrovna zájem, ale i tak vlastně potěšil. A pak už po schodech dolů, do víru knih, jídla a zajímavých hostí.

Pod schody se nacházely dva stánky: jeden s knihami (Dobrovský), u kterého se točil dav lidí lačnících zakoupit si novinky k podpisu s 20% slevou (o souborném vydání Odkazu dračích jezdců slevněném ze dvou tisíc na 1599,- Kč jsem opravdu chvilku uvažovala, ačkoli to byly všechny peníze, které jsem měla momentálně u sebe), druhý s občerstvením. Když pořadatelé na Facebooku psali, že svačinu s sebou mít nemusíme, že se na místě najíme, čekala jsem upřímně trochu něco jiného. Základní výběr sestával z chlebů s pomazánkami, bagetami a koláči. Vyšší cenu bych zkousla, ale nikoli takto jednotvárnou stravu. Pečivo! Prosím, příště mi dopřejte nějakou alternativu, kdo se má na to sacharidové, lepkem přetékající jídlo pořád koukat?

Chtěla jsem se věnovat Fresh Books, když už jsem byla "vyslána" zaměstnavatelem, takže jsem minula jak besedu s Natalií Ščerbou, autorkou Časodějů, tak i trojicí českých autorek. Přišla jsem až na Rutu Sepetys, kdy už velký sál začínal vypadat jako poněkud malý. Značnou nevýhodou byly čtyři mohutné sloupy, přes které z některých míst prostě nebylo vidět na pódium, takže ani stání na bocích hlediště se neukázalo jako geniální nápad.

Program v horním patře jsem neviděla vůbec, protože jsem většinu doby stála ve frontách na podpisy jinde, nebo neměla sebemenší šanci se k účinkujícím probojovat. Program "Jak se vaší kniha" byl zopakován dokonce dvakrát, ale takový zájem zjevně pořadatelé nečekali. Lidé se mačkali úplně všude v bezprostředním okolí, až ucpali jedno křídlo schodiště, což nechápu, protože odtud stejně nemohli nic vidět a nejspíš ani slyšet.


O Rutě Sepetys a drakopánu Christopheru Paolinim zase příště...

Žádné komentáře:

Okomentovat