středa 5. října 2016

Čtyři dny se Samanthou #3

Pátek byl hektický. Musel být, protože to byl poslední den před nejdůležitější akcí tohoto podzimu: CONiášem, tedy tou hlavní událostí, kvůli které Samantha Shannon do Prahy zavítala (víte, to je upozornění pro ty, kteří si mysleli, že strašně chtěla vidět Neoluxor).

Páteční dopoledne bylo zasvěceno rozhovorům s novináři, které se odehrávaly právě na mém pracovišti – v Dílně. Když jsem dorazila chvilku po desáté (stěhování ledničky člověka zdrží), Samantha už byla na místě, vyzbrojena obřím kelímkdem ze Starbucks a čekalo se na redaktora. S dalším zpožděním dorazil i fotograf.

Seznámila jsem se s Danou Blatnou, která byla Samantinou spojkou za jejího českého vydavatele – brněnské nakladatelství Host. A zatímco britskou autorku zavalovali novináři všetečnými dotazy, my jsme si také tak trochu povídaly: o knihách, knihovnách, restauracích podávající českou kuchyni v nejbližším okolí, nebo také o soutěžích na Facebooku, které pro mě byly tou dobou docela žhavým tématem.

Jako druhá redaktorka na interview dorazila Šárka Nováková za časopis Reflex. Hned, jak vstoupila do dveří, věděla jsem, že ji odněkud znám, a při tom Reflex nečtu (ani jiné noviny nebo časopisy). Po jejím půlhodinovém rozhovoru jsem měla jasno: OneHotBook. Pamatovala jsem si ji od stánku na veletrhu Svět knihy. A tak jsem se i dozvěděla, že se připravuje audioknižní verze Sirotčince slečny Peregrinové.

Následoval rozhovor s Kateřinou Stupkovou z Pevnosti, který byl zakončen natáčením pozdravu fanouškům časopisu. Když jsem ho potom o pár hodin později na Facebooku našla, upřímně jsem se zděsila. To, že redaktorka nemá potuchu o zlatém řezu, lze snadno odpustit. Natáčení videa na výšku ale nikoli! A taky, kdybych věděla, že se něco takového chystá, utřela bych prach a srovnala knížky v knihovně za Samanthou.

Pauzu na oběd strávily dámy z nakladatelství Host spolu se Samanthou kde jinde než v nejbližším stylovém podniku podávajícím tradiční českou kuchyni – v restauraci U Parlamentu na rohu Valentinské a Kaprovy ulice. A měly ji delší, než bylo původně plánováno, protože redaktorka Práva, resp. Novinek.cz toho dne ráno odřekla kvůli šílené chřipce. Ach jo, Lucko, přála jsem si tě konečně osobně poznat.

Jako poslední probíhal rozhovor pro fantastický server Dagon, který se trochu protáhl a po kterém byla Samantha natolik unavená, že z Dílny doslova vystřelila, aniž by řekla "bye". Inu, není se čemu divit, odpoledne ji čekala náročná výprava do Neoluxoru, kde ji nejdříve vyzpovídala Olga a po té dvě hodiny v kuse podepisovala a podepisovala a podepisovala...

V pátek už jsem Samanthu neviděla. To víte, někdo si chodí po knihkupectvích a jiný sedí v práci a šije kostým na CONiáše.


Žádné komentáře:

Okomentovat