neděle 18. září 2016

Nesmírně náročná neděle

Neděli jsem zasvětila dočítání Vidořádu. Bylo to náročné, ale podařilo se. Nyní jsem na příjezd Samanthy připravená. Lépe řečeno budu, až prozkoumám patřičnou wiki a naučím se anglické názvy postav, hierarchie a schopností.

Dočtená kniha pro mě znamená mimo nutnost dopsat recenzi také šedesátý zářez na mém letošním čtenářském kontě, které si vedu na Goodreads. Letošní Challenge jsem při tom nastavovala na 52 kousků, abych měla chuť přečíst průměrně jednu knihu týdně, žádný stres. Už na jaře jsem svůj cíl posouvala. Dvakrát. To, že šedesát knih porazím takhle brzy, jsem však nečekala.

Do této čtecí výzvy se však počítají i audioknihy a komiksy. A zatímco první zmíněné jsem schopná dokončit (rozuměj poslechnout) třeba za tři dny (naposledy Vzkaz v láhvi), komiksová vyprávění se dají zvládnout v řádu desítek minut až několika málo hodin. Zatím nejdelší audioknižní zářez mám se Hrou o trůny, papírovým rekordmanem je Omnibus Kathy Reichs, který jsem začala číst před dvěma lety na jaře. V tomto případě se jedná o tři knihy v jednom obřím svazku, z nichž první byla natolik špatná, že jsem potřebovala dva roky na zotavení, než jsem přečetla druhou knihu (letos v létě). Třetí si schovávám na příští rok.

A co budu číst dál? Rozhodně si teď nemůžu dovolit dát si pauzu, protože už ve středu v podvečer se hodlám zúčastnit knižního klubu Fresh Books, ale určené knihy, Mechanický anděl a Mechanický princ, jsem ještě nečetla. Čeká mě tedy speciální challenge – přečíst dvě knihy za tři dny.

Žádné komentáře:

Okomentovat