čtvrtek 29. prosince 2016

Vánoční knižní nadílka



Letos byl ke mně Ježíšek opravdu štědrý – pod stromkem jsem našla sedm knih a jedno DVD podle knižní předlohy (Enderova hra). Spolu s knihami, které mám doma a ještě jsem nečetla, teď zhruba dva roky nemusím vystrčit nos z domu a budu stále dobře zásobena.

První objevenou a vybalenou knihou byl pátý díl Mycelia Vilmy Kadlečkové. Tento dárek jsem tak trochu očekávala, protože poslední roky jsem myceliální dary nacházela pravidelně. Loni to byla audiokniha, předloni předchozí díly.

Jako druhý na mě vykoukl Prach a stín, detektivka o Sherlocku Holmesovi z pera Lyndsay Faye, kterou jsem si oblíbila v knihách o Timothy Wildovi. Tohle bylo překvapivé, protože knihu jsem měla půjčenou z knihovny, ale ve stavu dlouhodobě nepřečteném. Hned 27. jsem ji šla vrátit, vazba ještě praskala, když ji knihovník prohlížel. Nebyla zvyklá na takové zacházení. Vlastně jakékoli zacházení.

Třetí knihou z hromádky fantastiky v češtině byla taktéž očekávaná Denní hlídka. Noční hlídku jsem si přinesla ze Světa knihy, proto napsat si o druhý díl bylo více než žádoucí. To pravé vánoční fantastické překvapení však mělo teprve přijít.


Postupně na mě vykoukly tři krásné knihy se jménem Terry Pratchett na obálce. Dvě z nich patří do zeměplošského cyklu, ta třetí je diář. Poslední kontinent ani Těžké melodično jsem nečetla, proto doufám, že to v angličtině zvládnu. Obálky jsou nicméně natolik nádherné, že kdyby někdy celá série vyšla česky v tomto designu, klidně si ji půjdu celou koupit.


Diář obsahuje vedle políček na vlastní zápisky také spoustu citátů z knih a vzpomínky lidí, kteří s Terrym spolupracovali, včetně Neila Gaimana. Na zadních deskách je úchvatná ilustrace Terryho, který si podává ruku se Smrtěm. Jak mám sakra do něčeho takového psát?

Vánoční podstromové nálezy zakončila kniha největší, nejtěžší a asi i nejhodnotnější – velký japonský slovník Lingea. Ano přála jsem si ho, ale nenapadlo mě, že něco takhle těžkého Ježíšek unese. Byla jsem připravená si pro něj zajít na povánoční akci do Knih Dobrovský. Wow efekt zaručen.

Žádné komentáře:

Okomentovat