sobota 24. prosince 2016

Nová čtecí výzva

Mám ráda výzvy. Ne každou sice splním k vlastní spokojenosti, ale přesto je mám ráda. Letos jsem třeba na Goodreads nastavovala svou challenge na 52 knih, každý týden jednu. Už v průběhu roku ji zvyšovala na 60 a nyní se pohybuji okolo 90 (a ještě chci aspoň 2 rozečtené dočíst). Je to pravděpodobně nejvíce knih, co jsem za jediný rok přečetla (a poslechla, tento počet zahrnuje i 20 audioknih).

Knižní výzvu Rok variability jsem ale nesplnila, a to hlavně kvůli podzimní únavě. Několik týdnů jsem nebyla téměř schopná číst a psát, takže místo poezie a klasického díla do roku 1945 jsem přečetla pár komiksů a vyrobila dlouhou frontu audioknih k recenzování.

Nyní ale pokukuji po nové výzvě na příští rok a nabízejí se mi dvě možnosti:
1) Přečíst všechno, co mám na svém knihovním kontě, tedy 60 knih, z nichž některé jsou vypůjčené i déle než 2 roky;

Popsugar je lifestylový internetový magazín, který už před třemi týdny zveřejnil čtecí výzvu na příští rok. Ta obsahuje tyto položky:

Kniha, kterou vám doporučil knihovník
Kniha, kterou máte na svém to-read listu velmi dlouho
Kniha dopisů
Audiokniha
Kniha od autora, který není běloch
Kniha, která má v názvu jedno ze čtyř ročních období
Kniha, která obsahuje příběh v příběhu
Kniha více autorů
Špionážní thriller
Kniha s kočkou na přebalu
Kniha od autora, který užívá pseudonym
Bestseller žánru, který běžně nečtete
Kniha o nebo od osoby s postižením
Kniha zahrnující cestování
Kniha s podtitulem
Kniha publikovaná v roce 2017
Kniha zahrnující mytické stvoření
Kniha, kterou jste již četli dříve a vždy vám vykouzlila úsměv
Kniha o jídle
Kniha kariérních rad
Kniha psaná z jiné než lidské perspektivy
Steampunková novela
Kniha s červeným hřbetem
Kniha odehrávající se v divočině
Kniha, kterou jste milovali v dětství
Kniha od autora, v jehož rodné zemi jste nikdy nebyli
Kniha, která se jmenuje stejně jako její hlavní postava
Novela odehrávající se za války
Kniha s nedůvěryhodným vypravěčem
Kniha s obrázky
Kniha, ve které hlavní hrdina patří do jiné etnické skupiny než vy
Kniha o zajímavé ženě
Kniha odehrávající se ve dvou časových obdobích
Kniha, která má v názvu měsíc nebo den v týdnu
Kniha odehávající se v hotelu
Kniha napsaná někým, koho obdivujete
Kniha, podle které je natočen film, jenž půjde do kin v roce 2017
Kniha odehrávající se o prázdninách jiných než vánočních
První díl série, kterou jste ještě nečetli
Kniha, kterou jste si koupili na výletě


Dále obsahuje ještě několik pokročilých úkolů:
Kniha doporučená autorem, kterého zbožňujete
Bestseller roku 2016
Kniha, která má člena rodiny v názvu
Kniha, která zahrnuje celý život hlavní postavy
Kniha o imigrantech nebo uprchlících
Kniha ze žánru, o kterém jste nikdy neslyšeli
Kniha s excentrickým hrdinou
Kniha, která míá více než 800 stran
Kniha z antikvariátu
Kniha, která je zmíněna v jiné knize
Kniha o náročném tématu
Kniha založená na mytologii


Už nyní vidím několik adeptů a mám pocit, že některé knihy mohou pojmout i více těchto položek zároveň (např. Pomsta a rozbřesk, která má červený hřbet a zároveň mi ji doporučila kolegyně knihovnice). Nejspíš se pokusím co nejvíce z již vypůjčených knih napasovat do těchto pravidel.

Další dvojice výzev zahrnuje knižní klub Fresh Books, na který bych chtěla aspoň občas stíhat číst, a také další kolo anotací pro facebookovou stránku CONiáše. Už nyní mám pár kousků, které v průběhu roku chceme propagovat: Ódinovo dítě, Golema a džin v New Yorku, Nekonečno vítá ohleduplné řidiče, Půlměsíční trůn, Naštěstí (ne)máme mléko, Čarodějův učeň, Jiskra v popeluKostičas.


Žádné komentáře:

Okomentovat