pátek 27. ledna 2017

M-Z knižní tag

Moje oblíbené místo na čtení
Pláž. Ne, že bych to zažívala příliš často, ale jen málo co je tak úžasné, jako svalit se obalená solí z moře na deku, zapíchnout špičky nohou do horkého písku a začíst se do nějakého dobrodružství. Druhým nejoblíbenějším a rozhodně nejfrekventovanějším místem je postel.

Nejlepší druhý díl v sérii?
Kdybych mohla říct třetí, byla by to Cress z Měsíčních kronik, ale druhý díl, Scarlet, mě nebavila víc než první Cinder. Nedávno jsem dočela Kritika od Petera Maye, který je řádově o několik tříd výš než jeho první díl, Výjimeční lidé. Neznám ale celou sérii Akt Enzo.

O kterého knižního hrdinu jsem se nejvíc bála?
Asi o Lirael. Dívka, která ani není Abhorsenkou (nebo o tom zatím neví), se musí prodírat smrtí bez pomoci zvonců, jen s píšťalkami.

Právě čtu
Viz sloupec vpravo.

Q&A na tělo: Nikdy bych nikomu nepůjčila...
Manžela, spodní prádlo, řasenku a zubní kartáček. Ani manželovi (i když vlastně půjčovat manželovi manžela občas musím). Co se knih týče, záleží na lidech. Třeba manželovi čtivo půjčím bez problémů, ale rodinné kruhy nesmí opustit kusy podepsané, zejména mé osobě věnované.

Retelling, který originálně překroutil původní příběh
V mém případě zcela zbytečná otázka, na první příčce se drží a asi dlouho nepustí Měsíční kroniky. Četla jsem několik dalších pokusů (Dvůr trnů, Stínovou královnu) a na pár dalších se chystám, ale věřím, že Marissu dlouho nikdo nepřekoná. Snad jen ona sama - těším se na Heartless.

Spánek jde stranou, když čtu...
Tohle je jedna z věcí, které neumím a neuměla jsem ani za dob studií. Když se mi chce spát, čtení jde stranou, a je jedno, jestli jde o beletrii nebo naučnou literatutu (nejlépe uspává Psychologie dítěte od Piageta). Zatím poslední pokud o podobnou akci jsem zažila při druhém čtení Cress, ale i tak jsem ji v určitou chvíli prostě musela zavřít.

Tři nejoblíbenější knihy
Jenom tři? Musím nakouknout do své poličky favorites na Goodreads. Vybírám Magic Banquet, který mě inspiroval při pojmenování tohoto blogu, Cinder a Sabriel. Básním tu o nich pořád, tak je nemůžu nezmínit tady.

Ukaž knihovnu
Kterou z nich? Máme čtyři a ještě pár komínů knih u postele

Vytáhni 13. knihu zleva z 1. police odspodu
Je tam Clariel od Gartha Nixe

WC knihy, aneb co čtu na záchodě
Na záchodě čtu časopisy, které nečtu jindy. Ne, fakt nečtu časopisy, ani když mi je v Zootu dávají k nákupu, takže pokud se nějaký z nich dostane tam, kam i král chodí sám, je to pro něj vlastně dobrá zpráva. Momentálně se tam nachází hromádka více než rok starých Pevností.

Young adult kniha, kterou by měli číst všichni bez ohledu na věk
Sůl moře od Ruty Sepetys. Titanik zná každý, ale kdo může říct něco bližšího o havárii Wilhelma Gustloffa?

Ze které knihy by měli udělat film?
Většinu knih filmové zpracování poškodí. Výjimek je jen pár, jako třeba Inkoustové srdce nebo Atlas mraků. Nejsem si jistá, jestli bych chtěla vidět Kostičas na plátně, zároveň nechci, aby byla jedna z mých nejoblíbenějších knih veřejně propírána. Chci si z ní nechat něco pro sebe. Upřímně, když se Samantha při své návštěvě Prahy zmínila o tom, že si v roli Jaxona Halla představuje Benedicta Cumberbatche, zděsila jsem se. V mé představě Jax vypadá spíš jako Tim Curry za mlada, ale s knírem a bradkou, jak ho zachycují pozdější fotografie. Takže moje odpověď tedy zní: nechci, aby se podle knih, které mám ráda, dělaly filmy. Dělejte je z těch, které bych si jinak nepřečetla.

Žádné komentáře:

Okomentovat