středa 14. června 2017

Ódinovo dítě

Ódinovo dítě Ódinovo dítě by Siri Pettersen
My rating: 4 of 5 stars

Milá Siri,

strašně moc jsem si přála téhle knize udělit plné hodnocení, ani nevíš jak. Hirka však ve mě nezanechala nijak závratnou stopu, ani Rime. Věřím však, že další díly trilogie mě přinutí sednout na zadek, pěkně z výšky.

Vzpomínám si, že přesně před rokem, kdy jsem knihu četla poprvé, jsem byla nucena příběh přerušit. Už nevím proč, ale prokousávala jsem se onou více než pěti set stránkovou bichlí skoro měsíc. Také si vzpomínám, že Host vyhlásil knižní bitvu, ve které soutěžil tým Jiskry v popelu s týmem Ódinova dítěte. Přihlásila jsem se k týmu Jiskra.

Druhé čtení je bohužel ochuzeno o jisté kouzlo nečekaného. Už víme, co se stane, víme, jestli se obavy a přání hlavních postav vyplní, avšak i tentokrát jsem byla překvapena. Jak to, že jsem si nepamatovala posledních zhruba 70 stran knihy?

Ódinovo dítě není přehnaně akční podívanou, není ani sladkobolným romantickým příběhem. Hemží se barevými postavičkami v šedivém světě plném předsudků, slepé víry a mocenských bojů. Hirka a Rime v něm stojí proti všem, avšak hrozí, že stanou proti sobě navzájem.

Do druhého čtení jsem se pustila u příležitosti vydání pokračování, které nese název Plíseň a které slibuje poněkud odlišné dobrodružství. Ani opakování první příběh Hirky nezbavilo svého kouzla, ba právě naopak. Ódinovo dítě je osvěžující fantasy s mladými hrdiny, přesto natolik dospělé, že nezarmoutí ani zkušené čtenáře. Navíc závěr této trilogie má vyjít ještě letos.

Celá recenze a zábavné historky okolo pořízení knihy: https://www.kniznibanket.com/havrani-...

View all my reviews

1 komentář:

  1. tys byla v tymu Jiskra! umri umri! i kdyz ja se priznam ze jsem byla v Odinovi jen proto, ze jsem tehdy jeste Jiskru necetla :-D buh vi, v cem bych byla ted, bylo by to o moc tezsi :)

    OdpovědětVymazat