pondělí 27. dubna 2020

Review: Temná krása

Temná krása Temná krása by Mary E. Pearson
My rating: 4 of 5 stars

Další tlustokniha na prodloužený víkend.

Nevýhodou v mém případě byl fakt, že se jedná o třetí díl, jehož předchozí jsem četla třičtvrtě roku zpátky a ten první neznámo kdy, takže jsem si některé detaily prostě nepamatovala. Přesto jsem se dokázala brzy zorientovat a obdivovat vyspělost a proměnu hlavní hrdinky.

Je to takové young adult, kde už protagonisti nejsou úplně young, spíš docela dost adult – akorát sex je spíš naznačený.

Lia se pořád zmítá mezi věštbou, láskou ke svému království a zamilovaností. Ví, že se musí rozhodnout a že to nebude snadné. Všechna ta zaškobrtnutí a nutnost volby mezi dvěma řešeními, z nichž ani jedno není pozitivní, knihu dělají dost uvěřitelnou. Jinak je ale hlavně o #girlpower – nejen Lia, ale i její kamarádka Pauline nebo dívka z kočovného kmene Natiya – ani jedna z nich si nechce nechat říkat, co má dělat.

Autorka postavila ústřednímu páru do cesty jednu překážku – další domluvený sňatek. Chápeme jeho nutnost v danou chvíli, je nám dokonce i vysvětlena závažnost smlouvy, a tak jsem si říkala, jak s tímto na konci naloží, jestli zbaví všechny zúčastněné břímě nechtěného manželství, nebo je donutí dostát slibům daným za zoufalých okolností. Abych nic nevyzradila, řeknu jen, že s řešením nejsem příliš spokojená. Asi jsem přečetla příliš mnoho wikipedických hesel o domluvených sňatcích raně novověké šlechty, abych věřila řešení, které nastalo v této knize.

Jinak se jednalo o vcelku zábavné čtení – i ta rychlost tomu v mém případě odpovídá (500 stran za necelé tři dny). Škoda jen, že ve mně nezůstane žádný hlubší dojem. A teď se můžu pustit do další knihy autorky a nevyzradit si nic z tohoto příběhu :-)

View all my reviews