čtvrtek 10. října 2019

Review: Po mně potopa

Po mně potopa Po mně potopa by Sarah Perry
My rating: 3 of 5 stars

3* nebo 4? Nevím, jak tuhle knihu hodnotit. Vlastně kromě samotného úvodu nemá pořádnou zápletku, je spíš o lidech, jejich osudech, lžích a víře. Strašně jsem si po Nestvůře z Essexu přála, aby se mi líbila, ale nadšení se nekoná, spíš rozčarování. Přesto nejsem zklamaná, že jsem knihu četla.

Muž v podstatě omylem přijde do neznámého domu, kde ho ale přivítají jako očekávaného hosta. Zůstane a hraje tu hru. Proč? A o co tam jde? Postupně se rozplétají osudy šesti lidí, ale není to tak, že by se o to zasloužil protagonista. Je nám to prostě sděleno.

Nicméně autorka má příjemný jazyk a i překlad a korektura dopadly výrazně lépe než v případě Nestvůry. Jen drobná poznámka: Seriál House of Cards se obvykle překládá jako Dům z karet, nikoli domek. Největší potíží knihy je tak fakt, že se v ní vlastně nic moc neděje, ale i taková spíš kontemplativní literatura je občas třeba, není-liž pravda?

View all my reviews

Žádné komentáře:

Okomentovat